måndag 14 februari 2011

Positivt besked

visst fasen e jag gravid =)



Men tyvärr fick jag inte vara i lyckorus allt för länge innan jag blev orolig, i samband med nr2 kom en brun flytning.... med blod. Hoppas att pyret kan hålla i sig där inne ändå!!! vore så orättvist att få ett MF nu när vi försökt så länge. De där hormonsprutorna jag har i kylen kan få ligga kvar där länge länge =)

Uträkning enligt babyvärlden

Befruktningen ägde rum omkring:  24. januari 2011
Hjärtat börjar att slå: 18. februari 2011
Embryot rör sig: 14. mars 2011
Embryoperioden är slut, nu bär du på ett foster: 21. mars 2011
Alla inre organ är färdigbildade: 21. mars 2011
Risken för missfall avtar: 4. april 2011
Illamåendet avtar för de flesta: 11. april 2011
Könsorganen börjar bli tydliga(inte på ultraljud): 18. april 2011
Fostret sväljer och kissar: 2. maj 2011
Ungefärlig tid för ultraljud: 9. maj 2011
Du kan känna fostrets rörelser: 16. maj 2011
Fostret börjar få regelbundet sovmönster: 30. maj 2011
Fostret börjar att höra: 20. juni 2011
Nio av tio barn överlever om de föds nu: 18. juli 2011
Många foster lägger sig med huvudet nedåt: 22. augusti 2011
Beräknat förlossningsdatum: 17. oktober 2011

6 kommentarer:

  1. Så roligt med ett tydligt plus :D ungefär så där såg mitt andra test ut tror jag :)

    test nr 1 (BIM-1):
    http://lh4.ggpht.com/_E0GdDWRdTEk/TM3wMG3aLyI/AAAAAAAAAA4/niCGsKJidN4/s400/DSC00119.jpg

    test nr 2 (BIM+3):
    http://lh3.ggpht.com/_E0GdDWRdTEk/TNKIVlUmEgI/AAAAAAAAABA/caArgZPIwSA/DSC00123.jpg

    test nr 3 (BIM+7):
    http://lh5.ggpht.com/_E0GdDWRdTEk/TNekP2RWUzI/AAAAAAAAABI/PazGaktV1jk/DSC00132.jpg

    sista testet (BIM+11):
    http://lh3.ggpht.com/_E0GdDWRdTEk/TNzmFTh5O5I/AAAAAAAAABM/5Ga_telafvo/DSC00139.jpg

    Jag har haft lite blödningar också, men inte mycket. Om det kommer mer tycker jag du ska ringa MVC direkt och prata med dom. Lycka till nu!!! :) STORT grattis igen!!!!

    /Madde

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis!

    Mvh/ Nathalie_eliasson

    SvaraRadera
  3. Stort grattis!
    Hoppas att de blodiga flytningarna ger med sig och att den lille stannar kvar och fortsätter växa i dig.

    SvaraRadera
  4. Tjohoo!! Stort grattis!

    Det är vanligt med blödningar under graviditeten, men förstår att du blir orolig. Det blev jag i helgen då jag fick blod. Men fortsätter det så dra dig inte för att kontakta gyn.

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för er att de lilla pyret vill stanna kvar där inne!! :)
    Grattis !

    SvaraRadera
  6. Miljoner med tummar håller vi för ER!!! Kramar//Lotta & Co

    SvaraRadera