onsdag 16 februari 2011

Bortglömd? och utesluten?!

Dr. från kvinnokliniken skulle ju ringa mig och meddela provsvar idag, men hon har inte ringt...undrar om man blivit bortglömd. Pratade dessutom mer fertilitetskliniken idag som var läskigt otrevliga.... nu kommer vi inte att få hjälp att få igån ägglossningen då jag bevisligen haft 2 ägglossningar på 13 månader och har en cykel mellan 32 - 50 dagar så behöver man tydlligen ingen hjälp längre. Så nu har har de tagit tillbaka det de lovat om att jag ska få ta hormonsprutor och hormonerna som nu ligger i kylskåpet ska jag inte få använda..... sa som jag tyckte att de inte lyssnar på vad jag säger och tycker att de har en dålig attityd och saknar medkänsla. man tycker ju att folk som jobbar med att ta hand om och hjälpa förtvivlade människor borde visa mer medkänsla än så som de gör. Den där Dr. J. H. har jag inte mycket till övers för just nu.... är bara så grymt besviken, vet varken ut eller in längre. Det hade känts så mycket bättre om jag visste att vi skulle få fortsatt hjälp för att som de sagt tidigare ska få hjälp att förkorta cyklerna och säkerställa ägglossning, hur svårt ska det va att stå vid sitt ord liksom. Nu vill de att vi ska försöka själva igen..... ja då tar det ett år till och sen kommer säkert det sluta i MF igen..... ååå va galet negativ jag är just nu, men det är verkligen så här jag känner!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag beklagar innerligt sorgen. Jag kan inte för mitt liv begripa att dom vägrar hjälpa er då du har haft 2 äl på 13 månader! Det var bland det kallaste jag har läst. Jag har själv pco och ska få börja min behandling av pergotime i början av april, efter 1,5 år kämpade efter ett plus. Jag har äl max 2 ggr per år och läkaren jag träffar sa att man absolut är i behov av hjälp då.
    Jag har ett sent mf i bagaget, så jag är väldigt nervös inför det som komma skall.

    Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig och att du hittar någon klinik som vill hjälpa dig/er (mitt tips är privatklinik). Många styrkekramar!

    SvaraRadera
  2. Låter helt sjukt :( hoppas ni får bättre bemötande av andra! Grr vad sur man blir på okänsliga människor!

    /madddee

    SvaraRadera