söndag 1 maj 2011

Vecka 10 och första magbilden!!

Barnet
Alla anlag till organ är i princip klara. Ett känsligt utvecklingsstadium har passerats.
Nu ska den lilla mest koncentrera sig på att växa och mogna.
Längd huvud till stjärt 37 mm.

Mamma
Brösten fortsätter att växa och det kan vara bra att börja använda en stöd-behå. Din livmoder har växt.
Risken för missfall är större under de första tolv veckorna, men oroa dig inte, det är inget du kan påverka. Lev sunt, ät bra, rör på dig och sov när du är trött.

Läs mer på Vårdguiden 

Bjuder även på den första Magbilden. Varning! Jag ser ut som att jag skulle vara längre gången. Jag e ju så svullen och bilden är ändå tagen på morgonen tänk er då hur jag ser ut på kvällen....

Jaja här kommer den:

Om du skulle gissa vilken vecka skulle du gissa att jag var i? (låtsas att du inte redan vet =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar