måndag 29 november 2010

Ny Vecka, Nytt Hopp!

Nu är det ett tag sedan jag skrev och ja visst har hoppet tänts på nytt. Mycket pga en nyfunnen vän som jag pratat med. Hon är en skön människa som gått igenom samma resa som jag går igenom nu. Och nu minsann är hon äntligen gravid!!! Grattis tjejen!
Hon har i all välvilja skickat sin fertilitetsmonitor till mig som vi ska använda oss mycket av, jag tackar så enormt mycket vännen! Så inte blir det någon paus i barnaskapandet här =)

Annars så är livet skapligt just nu, det rullar liksom på!

Har en fundering bara som jag tror jag måste vända mig till Gyn för. Efter senaste gångerna vi haft sex så kommer det färskt blod och det kan ju verkligen inte vara normalt. Idag är det dag 17 och mensen är över för länge sedan och ÄL borde inte komma ännu på ett par dagar. Kommer nog att ringa Gyn imorn.

//Hejs

2 kommentarer:

  1. Det låter inte bra! Samtidigt kan det vara så att det är litet sår som blivit av för mycket sex.. Men kan ju vara bra att kolla upp det! :)
    En sådan där fertilitetsmonitor, hur fungerar dem? Kan man alltså använda en sådan flera gånger? Vi har använts oss av älstickor, men dem visar ju helknepigt emellanåt.. Dem litar jag inte på alls =/

    SvaraRadera
  2. Jag har inte koll på fertilitetsmonitorn ännu... men det verkar inte som man kan börja med den mitt i en cykel. Så jag börjar nog att använda den från och med nästa så jag återkommer om hur den fungerar.

    SvaraRadera