måndag 10 oktober 2011

Barnmorskebesök och irriterad!!!

Jag var hos barnmorskan idag och jag kan inte hjälpa det men blir så jäkla tjurig när jag vart där får aldrig tydliga svar och hon tar aldrig nå beslut utanför sitt mönster. Allt ska göras enligt hennes rutiner.....

Mitt Hb har sjunkit från mitt normala värde på 147 till 113 och jag känner mig verkligen trött och hängig... visst är det inte katastrof lågt men det är det för mig, dessutom kan jag inte äta järntabletter då jag är hård i magen redan och det blir ännu värre av järntabl. Ville då att hon skulle kunna presentera en plan för hur vi ska hantera mitt sjunkande värde och istället börjar hon prata om att jag måste dricka jos äta frukt och bär torkade aprikoser osv. bara det att jag har graviditetsdiabetes också (vilket hon vet) så inget av det får jag äta några mängder av, blir irriterad då jag hela tiden måste påminna henne om detta.....

Dessutom har jag sammandragningar typ var 5-10 minut och var inne på förlossningen i lördags och där sa de att om sammandragningarna fortsätter borde vi boka in ytterligare kontroller och att jag skulle ta upp detta med min barnmorska på måndag.... va tror ni hon sa när jag berättade det då.... jo typ ingenting.... hon sa att blev det värre skulle jag ringa förlossningen igen... men hallå vad hände med att planera?? är det så fel att boka in en extra koll för att vara säker på att ungen inte kommer ut för tidigt?? Tappen var annars opåverkad när vi kontrollerad i lördags.

Dagens värden:
SF:  31
Hjärtslag: 125
Hb: 113
Blodtryck: 115/75

Ber om ursäkt för mitt bistra inlägg men behövde nog skriva av mig lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar