onsdag 27 oktober 2010

Bloggstart

Här kommer jag anonymt att blogga om vägen till ett nytt liv!

Vi har försökt i snart 1 år och har gått igenom en utredning och de har konstaterat att jag har PCO. Det är inget fel på sambons simmare och jag har fått behandling så jag fått ägglossning, men det tar sig inte ändå! Just nu så får jag ingen hormonbehandling då kroppen behöver vila efter 6 månaders hormonstimulering.

Vi vet att vi kan bli gravida då vi blev det i slutet av förra året, men tyvärr slutade det med missfall!

Jag skriver den här bloggen för att det verkar vara lite tabu att prata om att man har svårt att skaffa barn... varför vet jag inte, kanske tycker man att det är skamligt. Detta är inte anledningen till att jag skriver anonymt utan det beror på att jag just nu utbildar mig och kommer söka arbete snart och vill då inte att arbetsgivaren ska kunna "få reda på" våra planer. Vet att de inte ska diskriminera på det sättet men tro mig att de gör det!

Jag börjar närma mig Ägglossning (ÄL) det ska ske i dagarna, om jag nu får någon utan hormoner. Jag fick ÄL förra månaden utan hormoner så hoppet finns. Men visst känns det vissa dagar väldigt hopplöst att bara gå och vänta och vänta.....

Jaja slut tjötat för denna gången!

Välkomna hit!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar